REGULAMIN
REKRUTACJI PRAKTYKI ZAGRANICZNEJ
R E A L I Z O W A N E J W R A M A C H
A K R E D Y T A C J I P R O G R
A M U E R A S M U S +
nr akredytacji
2021-1-PL01-KA120-VET-000046522
nr
wniosku 2022-1-PL01-KA121-VET-000053738
Maksymalna przyznana kwota dofinansowania wynosi 68
180 euro.
I
nr wniosku 2023-1-PL01-KA121-VET-000133066
Maksymalna
przyznana kwota dofinansowania wynosi 52 132 euro.
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Praktyki
organizowane są przy wsparciu partnera EU Mobility Croatia w Splicie w Chorwacji
w terminie:
22 kwietnia – 17 maja 2024 roku - Informacja
o projekcie będzie przekazywana uczniom i rodzicom: podczas spotkania, w
tym online, w social mediach i stronie szkoły w zakładce Erasmus oraz na
blogu turystycznym: http://turystah.blogspot.com/
- Informacja
o projekcie zostanie przekazana nauczycielom podczas posiedzenia RP (PZS
nr 2 w Rumi)
- Dla
wszystkich zainteresowanych uczniów odbędzie się spotkanie, w czasie
którego koordynator projektu oraz dyrektor przedstawią uczniom założenia
projektu oraz udziela odpowiedzi na wszystkie pytania dotyczące
projektu.
- Materiały
oraz informacje dotyczące projektu będą cały czas dostępne
w sekretariacie szkoły.
- Po
zakończeniu akcji informacyjnej rozpocznie się rekrutacja według zasad
opisanych
w kolejnych punktach dokumentu. - Rodzice
uczniów zakwalifikowanych do udziału w projekcie będą musieli wyrazić
pisemną zgodę na wyjazd swojego dziecka.
- Podczas
rekrutacji do projektu nie będzie brana pod uwagę płeć, religia, wyznanie,
orientacja seksualna, przynależność rasowa, ani wiek. Kwestionariusze
rekrutacyjne nie będą zawierały pytań w tym zakresie.
§ 1
Rekrutacja
na praktyki zawodowe zostanie ogłoszona 2 marca 2024 roku, spotkanie
informacyjne odbędzie się
4 marca 2024 roku. Termin trwania rekrutacji: od 4 marca 2024 do 14 marca 2024 roku
§ 2
Rekrutacji
uczniów dokonuje powołana przez Dyrektora PZS nr 2 w Rumi, Komisja Rekrutacyjna
w składzie:
1.
Koordynator …………………………………………….................Rafał Nowicki
2.
Nauczyciel j. angielskiego …………………………………….....Dorota Gadomska
3.
Ewaluator projektu ……………………………………….………..Karolina
Leszega
4. Pedagodzy szkolni ……………………………………Alicja Bulkiewicz i Sylwia
Tomaszewska
§ 3
Uczestnikami projektu mogą być uczniowie
kształcący się w klasie trzeciej i czwartej technikum w poniższych zawodach, którzy uzyskali najlepszy wynik w punktacji w
ramach zawodu , i którzy nie brali wcześniej udziału w innej mobilności
w ramach programu Erasmus+, w sektorze kształcenie i szkolenia zawodowe w Akcji
KA121-VET.
· technik logistyk,
· technik spedytor,
· technik organizacji
turystyki,
· technik usług
fryzjerskich,
· technik żywienia
i usług gastronomicznych
§ 4
Kryteriami oceny, które są
brane pod uwagę przy kwalifikowaniu kandydatów (uczniów) są:
1.
średnia ocen z przedmiotów zawodowych po pierwszym półroczu roku
szkolnego 2023/2024,
2.
ocena z zachowania po pierwszym półroczu roku szkolnego 2023/2024,
3.
ocena z języka angielskiego po pierwszym
półroczu roku szkolnego 2023/2024,
4.
frekwencja na zajęciach na koniec
pierwszego półrocza roku szk. 2023/2024,
5.
motywacja ucznia do udziału w praktyce
zagranicznej,
6. postawa uczniowska i
zaangażowanie w życie szkoły (udział w konkursach, olimpiadach w pierwszym
półroczu),
7. kryterium zmniejszonych
szans, w tym: sytuacja ekonomiczna, rodzina niepełna lub wielodzietna,
niepełnosprawność, orzeczenie o kształceniu specjalnym, utrudniony dostęp do
edukacji.
§ 5
Komisja Rekrutacyjna sporządza listę podstawową i rezerwową
kandydatów do udziału
w projekcie.
Lista
podstawowa
Mobilność
– praktyki zagraniczne w Chorwacji – dla 17 uczniów (klas trzecich technikum)
w ramach projektu nr 2023-1-PL01-KA121-VET-000133066
oraz
Mobilność
– praktyki zagraniczne w Chorwacji – dla 7 uczniów (klas czwartych technikum)
w ramach projektu 2022-1-PL01-KA121-VET-000053738
Lista
rezerwowa
Na
liście rezerwowej znajdą się osoby, które uzyskały mniejszą liczbę punktów niż uczniowie
na liście podstawowej.
W przypadku braku chętnych uczniów klas czwartych, udział w projekcie 2022-1-PL01-KA121-VET-000053738 będą
mieli uczniowie klas trzecich.
§ 6
Osoby zakwalifikowane do
projektu są umieszczane na liście uczestników w porządku alfabetycznym
(zawodami).
§ 7
O wynikach rekrutacji poinformujemy uczniów za pomocą dziennika
elektronicznego, na szkolnej tablicy ogłoszeń Erasmus+, stronie szkoły w zakładce
Erasmus+ i na blogu turystycznym: http://turystah.blogspot.com/
§ 8
1. Dokumenty wymagane
podczas rekrutacji:
-
formularz zgłoszeniowy dostępny w sekretariacie Szkoły
-
zgoda rodziców
Dokumenty
należy składać osobiście u koordynatora projektu lub w sekretariacie szkoły.
3.
Uczniowie zobowiązani są do przekazywania prawdziwych danych w dokumentach
aplikacyjnych
4. Informacje będą weryfikowane przez
Komisję Rekrutacyjną, w przypadku wykrycia nadużyć bądź podawania fałszywych
informacji Komisja może wykluczyć kandydata z procedury rekrutacyjnej.
5. W przypadku, gdy nie uda się w wyznaczonym terminie zebrać wymaganej liczby
uczniów (17 osób + 7 osób) koordynator ma prawo przedłużyć rekrutację lub
zmienić ilość uczniów biorących udział w projekcie.
§ 9
Protokół z prac komisji
rekrutacyjnej sporządza Koordynator
§ 10
Osoby zakwalifikowane do
udziału w projekcie są zobowiązane do uczestnictwa we wszystkich spotkaniach z
nim związanych.
§ 11
W przypadku równej liczby punktów pod uwagę brana jest średnia
ocen za pierwsze półrocze roku szk. 2023/2024. Gdyby okazało się, że nadal
uczniowie mają równą liczbę punktów, zostanie dla tych uczniów przygotowany
test z języka angielskiego, który pozwoli wyłonić zwycięzcę rekrutacji
§ 12
Zasady oceniania kandydatów (uczniów) do udziału w projekcie:
1.
Średnia ocen z przedmiotów zawodowych po pierwszym półroczu roku
szkolnego 2023/2024:
6,0
- 5,1 - 20 pkt
5,0
- 4,5 - 15 pkt
4,4
- 4.0 - 10 pkt
3,9
- 3,5 - 5 pkt
3,4
– i mniej - 0 pkt
2.
Ocena z zachowania po pierwszym półroczu roku szkolnego 2023/2024:
wzorowe
- 20 pkt
bardzo
dobre - 15 pkt
dobre
- 10 pkt
dostateczny
- 5 pkt
3. Ocena
z języka angielskiego po pierwszym półroczu roku szkolnego 2023/2024:
celująca - 20 pkt
bardzo dobra - 15 pkt,
dobra - 10 pkt
dostateczna - 5
pkt
dopuszczająca - 0 pkt
4.
Frekwencja na zajęciach na koniec pierwszego półrocza roku
szkolnego 2023/2024:
powyżej
95%- 20 pkt
90-94%
- 15 pkt
85-89%
- 10 pkt
80-84%
- 5 pkt
5.
Motywacja ucznia
do udziału w praktyce zagranicznej (mobilności programu Erasmus+): od 1 do 10
pkt 6. Postawa uczniowska i zaangażowanie w
życie szkoły: udział w konkursach, olimpiadach w pierwszym półroczu roku
szkolnego 2023/2024 (potwierdzone przez wychowawców): - uczestnicy i
laureaci na szczeblu ogólnopolskim – 20 pkt - laureaci na
szczeblu regionalnym (wojewódzkim, międzywojewódzkim) - 15 pkt - uczestnicy i
laureaci na szczeblu miejskim – 10 pkt - uczestnicy i
laureaci na szczeblu szkolnym – 5 pkt 7.
Kryterium
zmniejszonych szans, w tym: sytuacja ekonomiczna, rodzina niepełna lub
wielodzietna, niepełnosprawność, orzeczenie o kształceniu specjalnym,
utrudniony dostęp do edukacji (ocena wychowawcy i pedagoga szkolnego): tak-2 pkt , nie-0 pkt |
|
§ 13
Po ogłoszeniu wyników rekrutacji istnieje możliwość pisemnego
odwołania od decyzji komisji w terminie
3 dni od ogłoszenia wyników rekrutacji. Odwołanie należy złożyć do Dyrektora
szkoły, który rozpatrzy je wspólnie
z Komisją Rekrutacyjną.
§ 14
1. Zajęcia
w ramach przygotowania językowo–kulturowo–pedagogicznego
i BHP zorganizowane będą w Powiatowym Zespole Szkół nr 2 w Rumi lub w formie
online na Teams.
2. Zajęcia
przygotowawcze odbywać się będą po zajęciach lekcyjnych lub w dni wolne od
zajęć dydaktycznych.
3. Uczestnictwo w
zajęciach jest obowiązkowe.
4. Osoby
zakwalifikowane do udziału w projekcie mają obowiązek punktualnie
i regularnie uczestniczyć w wyżej wymienionych zajęciach.
5. Zaległości
spowodowane nieobecnością na zajęciach uczestnik ma obowiązek uzupełnić we
własnym zakresie lub w formie indywidualnych konsultacji z nauczycielem
prowadzącym kurs.
6. W
przypadku skreślenia ucznia z listy uczestników kursu, jego miejsce zajmie
osoba z listy rezerwowej.
Skreślony z listy uczeń zobowiązany jest do zwrotu wszystkich otrzymanych
materiałów.
§ 15
1.
Każdy uczestnik ma prawo do:
-
informacji na temat projektu umieszczanych na
stronie internetowej szkoły, bądź przekazywanych bezpośrednio uczestnikowi,
-
nieodpłatnego udziału w projekcie,
-
otrzymania materiałów i pomocy dydaktycznych do
zajęć,
-
otrzymania certyfikatów zgodnie z założeniami
projektu,
-
zgłaszania uwag i oceny zajęć, w których
uczestniczy.
2.
Uczestnik zobowiązuje się do:
-
obecności na praktykach i nie spóźnianie się
-
uczestnictwa w zajęciach realizowanych w ramach
przygotowania do praktyk zagranicznych (podpis na liście obecności),
-
uczestnictwa aktywnego w czasie wolnym, który
poza zajęciami uczestników zostanie wykorzystany na realizacji programu
kulturalnego, integrację oraz wypoczynek,
-
uczestnictwa w spotkaniach z opiekunami oraz
zdawania relacji z przebiegu praktyk zagranicznych napotkanych
trudnościach,
-
czynnego uczestnictwa w monitoringu i ewaluacji
projektu - zgodnie z założeniami projektu,
-
stworzenia prezentacji multimedialnej
przedstawiającej efekty uczestnictwa w projekcie,
-
aktywnego uczestnictwa w upowszechnianiu
rezultatów projektu.
-
do oceny umiejętności językowych
online z języka angielskiego i języka
angielskiego zawodowego na platformie https://academy.europa.eu/ przed i na koniec
mobilności, jest to obowiązkowy
element mobilności każdego uczestnika,
-
prowadzenia dzienniczka praktyk
zawodowych w czasie okresu mobilności,
-
sporządzenia
Raportu uczestnika praktyk wg ustalonego wzoru i w ustalonym terminie,
-
uczestnictwa w konferencji
podsumowującej projekt.
§ 16
Rezygnacja z udziału/skreślenie z listy uczestników
1. Uczestnik projektu może
zostać skreślony z listy w następujących przypadkach:
-
rażącego naruszenia porządku organizacyjnego
podczas projektu,
-
nieuprawnionej nieobecności podczas zajęć.
2. Uczestnik może zrezygnować z udziału w Projekcie, w ciągu 3 dni
od daty otrzymania informacji
o zakwalifikowaniu go do udziału w projekcie. Na powstałe w ten sposób wolne
miejsce zostanie zakwalifikowana osoba z listy rezerwowej.
3. Uczestnik który rozpocznie udział w Projekcie, może zrezygnować
tylko w wyniku ważnych zdarzeń losowych. Rezygnacja musi być złożona na piśmie,
do którego należy dołączyć stosowne zaświadczenie (np. zwolnienie lekarskie), w
przypadku osób niepełnoletnich rezygnacja musi być podpisana przez
rodzica/opiekuna prawnego.
4. W przypadku rezygnacji uczestnika bez uzasadnienia lub
skreślenia z listy zobowiązany jest on pokryć wszystkie koszty powstałe w
związku z jego uczestnictwem do czasu rezygnacji, lub skreślenia z listy, tj. koszty
procesu rekrutacyjnego, koszty szkoleń, transportu, czy organizacji mobilności.
§ 17
Ogólny nadzór nad przebiegiem rekrutacji i realizacją projektu
oraz rozstrzyganie spraw nieuregulowanych
w niniejszym Regulaminie należy do kompetencji Dyrektora Powiatowego Zespołu
Szkół nr 2 w Rumi.
podpis
koordynatora podpis dyrektora