PROGRAM ERASMUS+ ROZPOCZĘTY
Miło nam poinformować uczniów Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Rumi chcących wziąć udział w projekcie pt: ,,Młodzi na europejskim rynku pracy – praktyka
i doświadczenie szansą na znalezienie pracy. Praktyka zawodowa uczniów ZSP nr 2
w Rumi w Irlandii.” (sektor Kształcenie i szkolenia zawodowe, akcja 1 Mobilność
edukacyjna), że z dniem 12.09.2017 roku rozpoczęła się w szkole II tura organizacji
dotyczącej
zagranicznych mobilności edukacyjnych i działań związanych ze współpracą
międzynarodową w ramach Programu Erasmus+, dzięki którym młodzież naszej
szkoły wyjedzie na zagraniczne praktyki zawodowe do Irlandii w dwóch
turach. Najbliższy termin praktyk to: 09.04.2018 - 04.05.2018. Partnerem projektu jest firma Your International Training. Z ramienia szkoły odpowiedzialnym jest zespół pod kierunkiem Pani dyrektor Haliny Filińskiej w osobach: Rafał Nowicki- koordynator projektu, Magda Furmańska- odpowiedzialna za przygotowanie pedagogiczno-kulturowe, Marta Ulatowska- przygotowanie z języka angielskiego, Karolina Leszega- ewaluator, wychowawcy klas trzecich: Małgorzata Janusz, Barbara Sanecka oraz szkolny pedagog i psycholog: Katarzyna Mączka i Magdalena Lewandowska.
Celem projektu jest między innymi to, aby uczniowie z Hipolita poprzez praktyki zagraniczne zdobyli umiejętności, które
są bardzo przydatne w wykonywanych przez nich zawodach, takie jak:
doświadczenie zawodowe, umiejętności praktyczne i językowe. Uczniowie poszerzą
także swoją wiedzę teoretyczną. Dzięki praktykom zagranicznym uczniowie
podszkolą umiejętności posługiwania się językiem angielskim, co wpłynie
znacząco na ich atrakcyjność, jako pracowników na rynku pracy w kraju, a także
w całej Unii Europejskiej. Efektem zdobytego doświadczenia podczas praktyk
zagranicznych będą: łatwiejsze znalezienie pracy przez naszych uczniów po
ukończeniu szkoły, możliwość samorealizacji i ich własne inicjatywy, do których
można zaliczyć na przykład: założenie własnej działalności gospodarczej,
konkurencyjność na rynku pracy dzięki uzyskanym
Certyfikatom, jak Europass Mobility oraz liczne zdobyte kontakty, które
też mogą zaowocować innymi pomysłami w celu poszukiwania pracy, jak współpraca
między przedsiębiorstwami w przypadku założenia własnej firmy.
Uczestnikami
projektu będą uczniowie klas trzecich kształcący się w zawodach: technik obsługi
turystycznej, technik usług fryzjerskich,
technik logistyk. Praktyki będą trwały 8 godzin dziennie w ilości 20 dni
roboczych.
Technik obsługi turystycznej
Celem kształcenia w zawodzie technik obsługi
turystycznej jest umiejętność zastosowania przez ucznia interdyscyplinarnej
wiedzy teoretycznej i praktycznej w pracy zawodowej oraz w życiu społecznym. Po
ukończeniu kształcenia technik obsługi turystycznej potrafi między innymi:
organizować działalność turystyczną, przygotować, sprzedać, realizować i
rozliczać imprezy i usługi turystyczne; udzielać informacji turystycznej;
obsługiwać klientów korzystających z usług turystycznych, np. przewodnickich,
pilotażu, noclegowych; obsługiwać konferencje, kongresy; prowadzić dokumentację
związaną z organizacją imprez i usług turystycznych oraz obsługą klientów;
prowadzić działania marketingowe na rzecz turystyki, obsługiwać komputerowe
programy w realizowaniu zadań w systemach rezerwacyjnych oraz wykorzystywać
nowoczesne rozwiązania technologiczne.
Technik usług
fryzjerskich
Celem kształcenia ucznia w zawodzie technik
usług fryzjerskich, który po ukończeniu szkoły będzie mógł zdobyć zadawalającą
pracę, jest przygotowanie do wykonywania zadań zawodowych z zakresu: zabiegów pielęgnacyjnych
włosów, zabiegów chemicznych włosów, strzyżenia włosów, formowania i
ondulowania fryzur oraz stylizacji i projektów fryzur. Kształcenie przyszłego
absolwenta daje taż gwarancję zdobycia wiedzy w zakresie: bezpieczeństwa i
higieny pracy, podejmowania i prowadzenia działalności gospodarczej, języka
obcego ukierunkowanego zawodowo, kompetencji personalnych i społecznych a także
organizacji pracy małych zespołów.
Technik
logistyk
Celem
kształcenia w zawodzie technik logistyk jest przygotowanie ucznia do
wykonywania zadań zawodowych z zakresu: planowania i organizowania prac
związanych z procesem logistycznym w łańcuchach dostaw, zarządzania zapasami,
organizowania prac związanych z gospodarką magazynową, zarządzania gospodarką
odpadami oraz planowania i organizowania prac związanych z procesem
logistycznym w jednostkach gospodarczych i administracyjnych. Aby realizować stawiane przed nim zadania, uczeń
nabywa podczas nauki szeroką wiedzę z zakresu planowania, finansów, marketingu,
transportu i dystrybucji, analizy finansowej i ekonomicznej oraz prawa
krajowego i międzynarodowego w zakresie objętym jego działaniem.
KRYTERIA REKRUTACJI:
Kryteriami do naboru
uczniów, którzy wezmą udział w projekcie będą:
1) średnia ocen semestralnych z przedmiotów w
zawodach:
Technik obsługi turystycznej- organizacja imprez i
usług turystycznych, pracownia informacji turystycznej, pracownia turystyki, podstawy
działalności gospodarczej w turystyce, marketing usług turystycznych,
Technik usług fryzjerskich- podstawy fryzjerstwa, techniki
fryzjerskie, pracownia fryzjerska, pracownia wizualizacji we fryzjerstwie,
organizacja salonu fryzjerskiego,
Technik logistyk- zapasy i magazynowanie, dystrybucja, laboratorium
magazynowe, planowanie przepływu zasobów i informacji, procesy transportowe w
logistyce.
2) ocena z zachowania- wzorowe: 20 pkt; bardzo dobre-
15 pkt; dobre- 10 pkt; wymagana minimalna ocena z zachowania na poziomie
dobrym.
3) ocena śródroczna z języka angielskiego- celujący:
20 pkt; bardzo dobry: 15 pkt; dobry: 10 pkt, dostateczny: 5 pkt.
4) sukcesy w konkursach i olimpiadach: etap/konkurs
szkolny: 5 pkt, etap/konkurs miejski: 10 pkt, etap/konkurs wojewódzki: 15 pkt,
etap/konkurs ogólnopolski: 20 pkt.
Zasada przeliczania punktów, w tym punkty za średnią
ocen semestralnych:
6,0 - 5,1- 20 pkt;
5,0 - 4,5- 15 pkt;
4,4 - 4,0- 10 pkt;
3,9 – 3,5- 5 pkt;
W
przypadku uzyskania takiej samej ilości punktów przez uczniów zostaną
przeprowadzone testy sprawdzające wiedzę językową. Po zatwierdzeniu projektu szkoła przygotuje
informacje w formie ogłoszenia o naborze uczniów do projektu, które opublikuje
na stronnie internetowej szkoły oraz na tablicach ogłoszeń i facebooku szkolnym.
Chętni uczniowie będą zgłaszać się do wyznaczonej komisji rekrutacyjnej. Następnie
komisja rekrutacyjna złożona z dyrektora szkoły, nauczycieli przedmiotów
zawodowych, nauczyciela języka angielskiego, pedagoga i psychologa szkolnego
oraz wychowawców klas z powyższych profili dokonają weryfikacji kandydatów.
Uczniowie, którzy zostali zakwalifikowani, będą o tym fakcie poinformowani i
będą z nimi przeprowadzane rozmowy. Komisja przygotuje też listę rezerwową
kandydatów. Obie listy będą podane do wiadomości na stronie internetowej szkoły
i szkolnym facebooku. Następnie w ciągu tygodnia od zakończenia rekrutacji,
odbędą się spotkania z kandydatami i ich rodzicami. W skład grupy wyjeźdzającej
na praktyki zagranicznej będą wchodzić uczniowie w ilości 20 osób i dwóch
opiekunów.